T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AĞRI / DOĞUBAYAZIT - Garnizon Telçeker Ortaokulu

Haberler

Haz

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor bayramı okulumuzda yapılan kutlamalarla gerçekleştirildi. Törende emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın;

Gömelim, gel seni tarihe, desem sığmazsın!

   Mehmet Akif Ersoy

 

Şanlı tarihimizin en yüce destanlarından biri olan Çanakkale Zaferi, ezelden beridir hür yaşayan ve hür yaşayacak olan aziz milletimizin vatanı uğruna ortaya koyduğu kutlu mücadelenin tarifsiz bir örneğidir.

Kirli ve karanlık emellerini hayata geçirmek adına dünyanın dört bir yanından gelerek bizleri bu topraklardan silmeyi arzulayan işgal güçleri, 108 yıl evvel aldığı çetin cevabın tesirini hiçbir zaman unutmayacaklardır.

Sonuçları itibariyle dünya tarihine derin bir iz bırakan Çanakkale Zaferi, bu toprakların kıyamete kadar aziz milletimizin vatanı olarak kalacağının ispatı olmuştur. 108 yıl önce Çanakkale'de şehadet şerbetini içen 250 bin vatan evladı, şanlı bayrağımızın gönderden asla indirilemeyeceğinin de tüm dünyaya en yüksek sesle ilan etmiştir.

Okulumuz  öğretmenleri ve öğrencileri bu duygu ve düşünceler içerisinde 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü vesilesiyle Çanakkale Zaferi'nin 108. Yılını büyük bir gurur içerisinde idrak ediyor; Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere, Çanakkale'de, İstiklal Harbi'nde, sınırlarımızın içinde ve dışında can veren tüm şehitlerimizi minnet, şükran ve rahmetle anıyoruz.

Programda emeği gecen bütün öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz...

Mrt

Bayrak ve İstiklal Marşı Türk bağımsızlığının simgeleridir. İstiklal Marşı, Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmış; 10 kıta ve 41 dizeden oluşan ölçülü, uyaklı uzun bir şiirdir. Ulusal mücadelenin kazanılmasından sonra Türkiye Büyük Millet Meclisi bir Milli Marş yarışması düzenledi. Bu yarışmaya 724 şiir katıldıysa da, seçici kurul bunların hiçbirini beğenmedi. Mehmet Akif Ersoy, ödüllü bir yarışma olduğu için buna katılmadı. Ödül koşullunun kaldırılması üzerine kırk sekiz saat gibi kısa bir zamanda şiirini yazarak ilgililere verdi. Şiir,1 Mart 1921'de dönemin Milli Eğitim Bakanı olan Hamdullah Suphi Tanrı över tarafından TBMM'de okundu. Alkışlarla karşılanan 12 Mart 1921'de Türk İstiklal Marşı olarak kabul edildi.

Kaynak:İlköğretim Okulları İçin Hazırlanmış Belirli Günler ve Haftalar Kitabı

Kas

Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün aramızdan ayrılışının 84. yıl dönümü kapsamında Okulumuzda   anma töreni gerçekleştirildi.  Okulumuz öğretmen ve öğrencilerinin hazırladığı etkinliklerde şiir dinletisi, orotoryo gösterisi, koro dinletisi , günün anlam  ve önemi hakkındaki konuşmalar izleyicilere sunuldu.

Ulu Önderimizi sevgi ve rahmetle anıyoruz.

Kas

Okulumuz Beden Eğitimi Öğretmeni Şeyma Elif ŞİMŞEK, köyde yaşamaları sebebiyle imkanları kısıtlı olan, ilçemizin güzelliklerini görme fırsatı olmamış öğrencilerine yapmış olduğu sürpriz ile bir gezi düzenledi. Bir çok öğrencinin Doğubayazıt'ta yaşamasına rağmen İshakpaşa Sarayı'nı, Doğubayazıt Müzesi'ni, alışveriş merkezini hiç görmediklerini, gezme imkanlarının olmadığını farkeden öğretmenimiz kendi imkanları ile Okul müdür yardımcısı Kübra Durmuş ile birlikte öğrencilerini İshakpaşa Sarayı ve Doğubayazıt Müzesine ziyarete götürdü. İlçemizin tarihi ve doğal güzelliklerini hayatlarında ilk kez görmenin verdiği heyecan ve mutluluk öğrencilerin gözlerinden okunuyordu. Öğretmenlerimiz, gezilerinin ardından alışveriş merkezinde öğrencilerle birlikte yemek yiyerek mutluluklarını katladılar. Bu heyecan ve mutluluğu öğrencilerine yaşattığı için öğretmenimizi teşekkür ediyoruz.

Mrt

Kodlama Haftası Etkinlikleri (Codeweek)

 

Codeweek haftası etkinlikleri çerçevesinde öğrencilerimizle kodlama etkinliği yapıldı. Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz İsmail ÇAKIR´ın başlattığı  "Bilgisayarımdaki Eğlenceli Matematik" etkinliği  scratch ile oyun kodlaması yapılarak tamamlandı.

Kas

KADES, kadınların ve çocukların maruz kaldığı şiddet, taciz gibi kötü eylemleri biraz da olsun engellemek adına kullanıcılara sunulmuş resmi bir uygulamadır. Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış ve acil durumlarda ilk aklınıza gelecek acil müdahale uygulamasıdır.   KADES uygulaması, son yıllarda giderek artan kadına şiddet olaylarının önüne geçebilmek ve kadınlara yardım edebilmek amacıyla geliştirilmiş. Eşinden veya bir başkasından şiddet gören ya da şiddete maruz kalma ihtimali olan kadınlar, akıllı telefonları üzerinden yapacakları ihbarlarda hızlı bir şekilde bu iş için kurulan Kadın Acil Destek İhbar Sistemi'ne ulaşabiliyorlar.
Akıllı telefon kullanıcısı bir kadının, Google Play Store ve Apple Store uygulamasından indireceği "Kadın Destek Uygulamasını (KADES)", T.C. Kimlik Numarasını girerek ve sonrasından EGM serverlarından gelen aktivasyon kodu ile aktif hale getirebileceği uygulama ile aile içi ve kadına yönelik şiddet mağduru kadınların acil durumlarda cihaz konum bilgisini açarak bir tuşla 112 Acil Çağrı Merkezine ulaşarak, yardım çağrısının yapıldığı olay yerine en yakın ekip veya devriyenin sevk edilerek olaya müdahalesi sağlanacaktır.

Kas

Programda emeği geçen tüm öğrtmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

May

2021-2022 eğitim-öğretim yılı içerisinde Kodla Ağrı projesi kapsamında okulumuzda yapılan çalışmlarımızın bir kısmı sizlerler...

May

TUBİTAK'ın desteği ile bu yıl ilkini düzenlediğimiz TUBİTAK 4006 bilim fuarının açılışını gerçekleştirmenin mutluluğu içindeyiz.

Hepimizin bildiği üzere bilim fuarları öğrenmeye istekli, merak eden, araştırmacı, bilinçli bireylerin yetişmesine katkı sağlayan öğrenme metotlarından biridir.

Bilim fuarları genç bireylerin bilimin önemini kavrayıp, birçok teorik bilginin gerçek yaşamdaki işleyişini fark etmelerini sağlar. Bu tür etkinlikler hayal gücü ile yaratıcılığın birleşimidir. Eğitim kurumlarının öncelikli amacı da bu yaratıcılığın ortaya çıkmasına zemin hazırlamaktır.

Bu amaç doğrultusunda hazırlığını tamamlayıp, açılışını gerçekleştirdiğimiz fuarımızda  toplamda 25 proje yer aldı.

Projerlerde ve fuarda emeği geçen bütün öğretmenlerimize cani gönülden teşekkür ederiz.

Nis

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK  bayramı ülkemizde çoşkuyla kutlandığı gibi okulumuzda da çeşitli etkinliklerle ve büyük çoşkuyla kutalndı

Şbt

Sevgili veliler,

Çocuklarımızın çevreleriyle kurdukları iletişimin olumlu yönde olması, bizim aile içinde kurduğumuz iletişimin doğru olmasına bağlı. Bu yüzden çocuklarımızın çevresiyle doğru iletişim ve arkadaşlık kurmalarıniçin aile içinde dikkat etmemiz gereken konular daha da önem taşıyor. Aile içinde iletişim kurmada dikkat etmemiz gereken konuları bu broşürde bulabilirsiniz.

İyi okumalar :)

Şbt

Sevgili veliler, 

Çocuklarımızın davranışlarındaki problemleri çözmede, aynı zamanada problemli davranış oluşmadan olumlu davranışlar geliştirmelerini desteklemede kullanabileceğimiz yolları bu içeriğimizde bulabilirsiniz.

İyi okumalar :)

Şbt

Sayın  veliler; 

Salgın sürecinde  daha fazla önem kazanan çocuklarımızın pskilojik olarak iyi olma halini artırmak için yapıbileceklerimizi bu içeriğimiizde bulabilirsiniz. İyi okumalar :)

Haz

Ağrı Valiliğince hayata geçirilen proje çerçevesinde il ve ilçelerde öğretim gören öğrencilerin ürettiği yazılım, program ve robotlar, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Spor Salonu'ndaki Kodlama Şenliği'nde sergilendi.

300 okuldan 480 projenin yer aldığı serginin açılış kurdelesini, Vali Süleyman Elban, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Cemil Lütfi Özkul, Belediye Başkan Vekili Kemal Atmaca, İbrahim Çeçen Üniversitesi (AİÇÜ) Rektörü Prof. Dr. Abdulhalik Karabulut, Vali Yardımcısı Onur Kökçü ve İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Faruk Tekin kesti.

Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın ardından konuşan Vali Süleyman Elban, 2017 Kasım ayında Ağrı'da kodlama eğitimine başladıklarında hedeflerinin yüksek olduğunu, ancak kısa sürede elde edilen bu başarıyı beklemediklerini söyledi.

Elban, kodlama eğitimine başlarken yıl sonunda 5 bine yakın öğrenciyle eğitimi tamamlamayı düşündüklerini, ancak 2017-2018 eğitim öğretim yılında 19 bin 750 öğrenciye kodlama eğitimi verdiklerini hatırlattı.

"ÖĞRENCİ SAYISI 107 BİN 150 KİŞİYE ULAŞMIŞTIR"

Projede bekledikleri ve öngördükleri sayının çok üstünde bir seviyeye çıktıklarını aktaran Elban, şunları kaydetti: "2018-2019 eğitim öğretim sezonuna başladığımızda mecburen planlarımızı ve beklentilerimizi bu yıl şenliğimizi yaptığımız bugün için 50 bin öğrenciyi bu eğitim kapsamına almayı düşünüyorduk. Hesaplarımızı ona göre yaptık. Ama tüm arkadaşlarımız öyle çalıştılar öyle koştular ki bugün itibarıyla ilimiz genelinde kodlama, robotik ve tasarım eğitimi alan öğrenci sayısı 107 bin 150 kişiye ulaşmıştır. Bu eğitimi alan 107 bin 150 öğrenciden 13 bin 900'ü tüm ana sınıflarda bulunan tüm öğrencilerdir. Dolayısıyla bizim il genelinde 160 bin civarında ana sınıfından 12. sınıfa kadar zorunlu eğitim çağındaki öğrencilerimiz eğitim almaktadırlar. Biz 2019-2020 eğitim öğretim yılında hedef olarak zorunlu eğitim kapsamındaki 165 bin öğrencimizin tamamını kodlama eğitimiyle buluşturmak istiyoruz."

Sıradan bir kodlama eğitimi vermemek için üniversiteler ve uluslararası şirketlerle görüşme halinde olduklarına vurgu yapan Vali Elban, tüm öğretmenlerin bu eğitim kapsamına alındığını belirtti.

"TÜRKİYE'DE YAZILIM KONUSUNDA SÖZ SAHİBİ OLACAĞIZ"

Kısa sürede Ağrı'nın kodlamada göstermiş olduğu başarıdan dolayı öğretmenler ve öğrenci ailelerine teşekkür eden Elban, şöyle konuştu:"Yazılım konusunda Hindistan dünyada nasıl söz sahibiyse biz de Ağrı olarak Türkiye'de yazılım konusunda söz sahibi olacağız. Ülkemizin yazılımcılarının büyük bir çoğunluğunu bu ilde yetiştirmek istiyoruz. Gelişen teknoloji ve çağa uygun olarak yetişen bu yavrularımızın aynı zamanda sadece ülkemizin değil insanlığın da kaderini değiştirmelerini bekliyoruz."

İl Milli Eğitim Mehmet Faruk Tekin de,"En yeni liberal sanatlardan biri olan kodlama, öğretim programlarımıza dahil olmasıyla beraber sistemli ve kıymetli hale gelmiştir. Kodlama ile teknolojinin hayatımızda iç içe olması, üretilecek teknolojinin hayati derecede önem kazanmasını sağlamıştır. Yakın gelecekte adından en çok bahsedeceğimiz teknoloji olan yapay zekânın temelini anlayabilmek, öğrencilerimizin 'üretmesi' ve 'sorunlara çözüm geliştirmesi' ve 'hayallerini hayata geçirmesi' için kodlamayı araç olarak kullanmaları, 2023 Eğitim Vizyonumuz doğrultusunda gerçekleştireceğimiz hedeflerdendir.KodlaAğrı Projesi kapsamında öğrencilerimiz, başta anasınıfı olmak üzere tüm eğitim kademelerinde kodlamayla tanışmıştır.  Okul öncesi dönemde bilgisayarsız ve bilgisayarlı kodlama eğitimi ile kodlama becerisi temel eğitimden başlayarak tüm öğrencilerimize kazandırılmıştır. Kodlama becerilerini erken yaşta edinmiş olan öğrencilerimiz, gelecekte üretim şekilleri başta olmak üzere hayatın her alanında kendini hissettirecek olan Endüstri 5.0'e hazır olarak yetişeceklerdir. KodlaAğrı projesi ile öğrenciye kodlama eğitimi vererek aslında geleceğin yazı diliyle öğrencilerimizin öz ifade becerilerini geliştirmiş oluyoruz. Böylece öğrencilerimiz analiz etme, algoritmik düşünme ve problem çözme gibi becerileri de kazanmaktadır.Proje kapsamında uzun vadede ülkenin kendi yazılımcılarını yetiştirmesi ve kendi teknolojisini üretmesi planlanmaktadır.  Bu alanda emeği geçen kıymetli öğretmenlerimi ve Temel Eğitim Şube Müdürümü kutluyorum.7 ilçede 40 bilgisayarla başlayan KodlaAğrı projesi Sayın Valimiz Süleyman Elban'nın gayret, destek ve himayeleri ile 3500 bilgisayar ayrıca arduino ve robotik setlerle profesyonel bir donanım ile sürdürülmektedir. KodlaAğrı Projesi ile İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu'dan birincilik ödülünü alan Sayın Valimiz Süleyman Elban'a; öğretmenlerimize ve öğrencilerimize olan desteği için; yanımızda oluşunun bize hissettirdiği şevk için ve eğitime, kodlamaya verdiği değer için şükranlarımı sunarım"dedi.